2010. augusztus 29., vasárnap

15. nap - Miami

Esős reggelre ébredtünk, a betervezett strandolás így ugrott. Sebaj Miamiban még úgysem néztünk szét igazán, pedig az utikönyv jó néhány programot ígér.

A South Beach déli részén kezdtük sétánkat, az Ocean Drive-on:  több mint 800 olyan épület van itt, amey az 1930-as években épült szálloda volt. Az épületek art deco stílusban pompáznak, a díszítésük általában flamingó, nap vagy valamilyen tengeri lény. Itt található Gianni Versace villája is, ami előtt 1997-ben lelőtték.

A Washington Ave és a 14th utca sarkán megtalálhatjuk a Miami Ink tetováló szalont. Az üzlet 11-kor nyit, sajnos mi előtte értünk oda, ezért csak kívülről tudtuk megnézni.

Aztán célba vettük a Little Havanna városrészt, ami a kubaiak negyede. Nagyon kedves kis dominó parkra bukkantunk.

Vizcaya múzeum: az 1910-es években épült villát James Deering, egy amerikai gyártulajdonos építette, téli otthonának. Deering nagy társasági életet élt, ezért hatalmas konyhája és étkezője, gyönyörű porcelánai és rengeteg luxus körülmények között kialakított vendégszobája volt. Minden szoba más stílusban van berendezve, állítólag Deering európai bevásárlókörútjain szerezte a bútorokat. Még egy biedermeier bútorral berendezett szobával is találkoztunk. A villában volt lift és telefon is, ami akkoriban még igazán ritkaságnak számított.
A múzeum egy villa épületből és egy hatalmas kertből áll. Sajnos a kertet már nem tudtuk nyugodtan végignézni, mert ismét leszakadt az ég, és persze nálunk nem volt esernyő.

Baltimore Hotel, Venetian Pool: Coral Gables városrészben található a Baltimore Hotel, amely az 1920-as években olyan hírességeknek adott szálláshelyet, mint Al Capone, Judy Garland stb. A hotelt persze csak kívülről néztük meg, de így is nagyon impozáns volt. Nem messze tőle van a Venetian Pool, amely egy korallkőbányából kialakított uszoda. A bejáratával szemben csodálatos, hatalmas fák állnak.

Este még tettünk egy rövid séta South Beach-en, és beszereztünk a szokásos hűtőmágneseinket. Út közben a souvenir shop felé volt egy italbolt, ahol kicsit feltankoltunk. Az italokat a boltban kis barna zacskókba tették, ebből is ittuk meg és az üvegek kibontásán sem problémáztak.

Az estét az Espanola Way-en fejeztük be, egy mexikó-i étteremben. A koktél nagyon erős volt, a kaja viszont nagyon finom és kellemesen csípős.