2010. május 27., csütörtök

Orchidea

Az orchidea szerintem mindig egy különleges ajándéknak számít, akár egy születésnapra, névnapra, munkatárs búcsúztatásra, vagy bárrmilyen alkalomra készülünk. Nekem is van belőle néhány, és igazi örömet okoz a gondozásuk.


Amikor az ember megkapja az orchideát akkor mindig virágba van borulva minimum egy-két ágon, mert az üzletekben mindig így árulják. És mivel az orchidea sokáig megtartja a virágait, még legalább 2-3 hónapig, néha fél évig is élvezhetjük ezt a gyönyörű látványt.


De előbb vagy utóbb biztos hogy elhullajtja a virágokat és akkor egy kicsit háttérbe kerül. Nem is bánja Ő ezt, kell neki is a pihenés. Ha leestek a virágok és leszárad az a rész ahol a virágok voltak, azt le szoktam vágni. Aztán elteszem arról a közpoti helyről ahol szokott lenni, egy kevésbe látványos helyre (ismerősök szerint a terasz legeldugottab, legsötétebb helye is jó erre), ahol nyugodtan pihenhet. Erre neki szüksége is van, és legalább egy fél évig el is tart nála a pihenés. De aztán újra erőre kap és ilyen szép virágokat hoz, mint amit a képen lehet látni.


Azthiszem ilyen gyönyörű virágom (és ráadásul ennyi) még soha nem volt. Szinte minden nap megnézem, és még a virág bimbókat is megszámolom rajta minden nap. Ezen a példányon 5 ágon 15 db virág van, és még 11 db nem nyílt ki. Az első virágok kb. 2 hónapja nyíltak ki. Nem győzök betelni vele:-))))

Bevallom, hogy a szobanövényekkel én egy kicsit hadilábon állok. Valahogy a gondozásukra soha nem marad  időm. Szerencsére férjuramnak azért eszébe jut legalább hetente egyszer (általában vasárnap este), hogy virágot kell locsolni.
Az orchidea ebből a szempontból nagyon hálás növény. Az én tapasztalatom szerint elég kéthetente meglocsolni, akkor sem kell neki túl sok víz. Én még soha nem ültettem át egyiket sem. Amikor vegetál akkor ennél ritkábban is elég locsolni, havonta egy alkalommal. Azért havonta egyszer figyelgessük, mert kb. fél év pihenés után elindul fejlődni. Én eddig nem locsoltam semmiyen speciális tápszerrel és így is tökéletesen jól érezte magát.

Bővebb infót lehet szerezni:

És ha már az ünnepeknél tartottunk akkor Nóri sok bololdog születésnapot kívánok(unk) (egyelőre még virtuálisan, de ami késik az nem múlik:-D)!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése