2010. május 10., hétfő

Indul a grill szezon!

Már alig vártuk a jó időt, hogy megnyithassuk a grill szezont. Persze ez a hétvége nem volt erre a legalkalmasabb, mert az eső folyton ijesztgetett bennünket, de a tervezésnél még azt hittük megússzuk. Végül is mindent sikerült megsütni, mindenki jóllakot és csak ezután szakadt le az ég nagy erővel:-D.

A grillezésre már jó pár nappal előkészülünk, mert a sertés húsnak jót tesz, ha néhány napot áll a pácban. Az express pácokat nem nagyon szeretjük. De a csirkét, halat elég előző este előkészíteni, a zöldségeket pedig előtte pár órával. Erre az alkalomra is elkészült a túrós-sajtos pogácsa, volt majonézes krumpli és friss saláta is.

Az én kedvencem a nyársra felszúrt csirkemell, ananász, szalonna, esetleg gomba társaságában. Egy pár csirkemellet kockáztam fel, nem túl kicsi darabokra. Megszórtam őrölt borssal, és őröltem rá olasz fűszerkeveréket. Esetleg lehet még rá tenni összepréselt fokhagymát is, biztos, hogy nem rontja el. Olíva olajat öntöttem rá és egy éjszakára betettem a hűtőbe. Sütés előtt készítem el a nyársakat, amihez a szalonnát és az ananászt felkockázom. Nem nagyon szeretem a konzerveket, de ehhez mindig konzerv ananászt használok, mert szerintem az édes ananász és a sós szalonna együtt nagyon különleges ízt ad.
Mielőtt felhúzom a nyársra a csirkét egy kicsit megsózom. A nyársra először a csirke megy, majd ananász, szalonna, ananász és megint csirke. Most sikerült olyan gombát kapni, aminek a tönkje jól egyben maradt, és szeletekben jól lehetett nyársalni. A kis fej gombával nekem nincs jó tapasztalatom, mert mindig eltörik. Ennyi húsból én 8-9 nyársat szoktam készíteni, és azért is szeretem mert  csirke melle nem lesz olyan számomra ehetetlenül száraz.


Ez alkalommal újítottunk a repertoáron és grilleztünk tintahal karikákat is. Tegnap este készítettük el, és ebben a férjem volt a főszakács (de szerencsére elmondta a receptet:-D, nagyon egyszerű). A friss tintahal karikákat megsózta, borsozta, megszórta apróra vágott fokhagymával és provance-i fűszerkeverékkel. Meglocsolta pár csepp citromlével és olíva olajjal.

A sütésnél segítségül kellett hívnunk az elektromos grillezőt is, mert nagyon sokan voltunk. De a tintahalnak talán jobb is volt így, mert a rácsokon bepotyogott volna.

A végeredmény magáért beszél, nem maradt belőle egy darab sem, a vendégeknek nagyon ízlett, nekünk nem is jutott belőle:-(

De ezzel a szezont megnyitottuk a kapunk nyitva áll:-P

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése