2010. május 12., szerda

Gombás, sajtszószos tészta

Néha van úgy az ember, hogy egy hosszú, fárasztó nap után nem vágyik másra, csak valami gyorsan elkészíthető, finom és meleg vacsorára. De hazafelé az úton nem mindig áll össze a kép, hogy mi is legyen az a vacsora. Főleg, ha mindenből csak egy kicsi mennyiség van a hűtőben.

Így voltam ezzel én is ma este. Végül kialakult ez a gombás, sajtszószos tészta, ami beteljesítette a vágyakat:-)

Szóval volt itthon
  • 4 szem közepes nagyságú gomba
  • a kertből frissen kiszedett póré hagyma
  • többfajta, nem túl nagy darab sajt (edami, füstölt sajt, pannónia, bármi jó)
  • 1/2 doboz kefír + 1 teáskanál liszt a habaráshoz
  • valamilyen tészta, én házi szélesmetéltet főztem.
Egy kis olajon megpirítottam a hagymakarikákat, majd beledobtam a szeletekbe vágott gombát. Közepes lángon pirítottam kb. 10 percig. Közben a tészta vizét felraktam főni, azért, hogy pont egyszerre készüljön el az étel. 10 perc után beletettem mindegyik sajtból kb. egy-egy marékkal, van amit reszelve, van amit csak apróra szeletelve. A sajt mellé kell egy kis folyadék, különben csak csomósodik és nem olvad fel rendesen. Ha nincs elég leve akkor a tészta főzővizéből nyugodtan lehet bele kanalazni.
Amikor teljesen felolvadt a sajt beleöntöttem a liszttel összekevert kefírt, és pár percig forraltam. Nem árt hígítani egy kicsit a főzővízzel, mert amikor kihűl egy kicsit besűrűsödik.
Én sóval, őrölt borssal és a legvégén szárított kakukkfűvel ízesítettem. A tetejére még egy kis parmezán sajt is jutott.

2 megjegyzés:

Heni írta...

Ez a "klasszikus" sajtszósz recepted továbbfejlesztett változata, nemdebár :-)?

Kelly írta...

Tulajdonképpen igen:-))

Megjegyzés küldése