2012. július 26., csütörtök

Cukkini lepénykék

Sajnos a kis kertemben a cukkini ismételten nem hozott termést, de szerencsére vannak olyan ismerősök akinél nagy a terméshozam (köszi Kriszta). Így pár hete, már cukkinit eszünk cukkinivel, a gyerek is ezt eszi majdnem minden nap, szerencsére még nem tud reklamálni:-). A rántott változat már kezd unalmas lenni, ezért ma kipróbáltam a lepénykéket.

Hozzávalók:
  • 30-40 dkg cukkini
  • 1 db tojás
  • 50 g zabkorpa
  • kb. 50 g liszt
  • só,bors, 
A cukkinit egy nagy lyukú reszelőn lereszeltem, majd beletettem és összekevertem a többi hozzávalóval, kivéve a lisztet. A zabkorpa miatt jó ha áll egy-két órát ez a massza, a lisztet ezért csak a sütés előtt tettem bele. 


Egy serpenyőben megmelegítettem kb. egy evőkanál olajat, és ebbe adagoltam bele kanállal a masszát. Hamar megpirult az alsó fele és jól át lehetett fordítani egy lapát segítségével. Kb. 5 perc alatt meg is sült egy adag. 


Mi köretnek ettük a mézes-mustáros pácban érlelt grillezett csirkemellhez.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése