2012. szeptember 17., hétfő

Bazsalikomos paradicsomszósz

Talán még nem késő hozzákezdeni a paradicsom befőzéshez, még lehet kapni a piacon befőzéshez való  paradicsomot. Én ezt a szószt használom a paradicsomos alapú tésztás ételekhez.



Hozzávalók:
  • 12 kg paradicsom
  • 4 fej vöröshagyma
  • 2 fej fokhagyma
  • bazsalikom bármilyen mennyiségben, de legalább 2-3 maréknyi
Először a paradicsomot meghámoztam, ami kicsit időigényes, de nem lehetetlen feladat. Be kell vagdosni keresztben, majd forrásban lévő vízbe tenni pár percre. Így a bevágásnál  a héj felpöndörödik, és könnyen le lehet húzni. Viszont vigyázni kell vele, mert őrülten forró. Érdemes ráönteni hideg vizet. A héjazás után egyből fel lehet vágni kisebb darabokra, és mehet a nagy fazékba.
Kb. fél óra főzés után beletettem a nagyobb darabokra vágott hagymát és a fokhagymát is. Nagyjából 1,5 órát főztem. A bazsalikomot a legvégén tettem bele, amikor már nem főtt a szósz (különben megbarnul a levél).



A szószt tiszta (esetleg kifőzött) üvegekbe töltöttem, majd amikor a kupakot erősen rácsavartam fejre állítottam 5 percre. Aztán jól bebugyolálva hagytam teljesen kihűlni. Tartósítószert nem igényel.

1 megjegyzés:

Neon Rider írta...

tetszik a blogod.

http://beautyandfashion-makeup.blogspot.hu/

Megjegyzés küldése