2012. július 23., hétfő

Gombapörkölt csirkemellel

Hívhatnánk úgy is, hogy csirkepörkölt gombával, de alapvetően ez egy gombapörköltnek indult.

Gondoltam ki kellene próbálni valamilyen újfajta gombát, mert általában csak a csiperkét ismerjük, esszük, meg néhanapján a laskát. Kapóra is jött, hogy a piacon árultak szegfűgombát.  Először fél kilót akartam venni, de éppen akkor nem volt elég pénz nálam, ezért 30 dekát vásároltam (3500 Ft kilója). Mint utóbb kiderült elég lett volna a fele mennyiség is, mert annyira macerás volt megtisztítani, hogy a végére már a hajam kihulott tőle.
Hozzávalók:
  • 30 dkg szegfűgomba
  • 1 pár csirkemellfilé
  • 1 fej vöröshagyma
  • őrölt paprika, só, bors, kakukkfű
  • kb. fél pohár tejföl (a nagyból)
Először egy kevés kacsazsíron megpirítottam a hagymát, majd rászórtam két teáskanál paprikát. Ezután beletettem a kockákra vágott csirkemellet, kicsit átforgattam, megsóztam, majd felöntöttem vízzel. Kb. 20 perc után beletettem a gombát is.

A gombát előző este tisztítottam meg, csak erős idegzetűeknek ajánlom:-) Mivel a szegfűgomba elég apró gomba, és mint olvasom a fű között terem, hát nem csoda, hogy tele volt fűszálakkal. Én elkövettem azt a hibát, hogy egyből vizet engedtem rá, amitől a fűszálak jól rátapadtak, és szinte csak egyenként lehetett kiszedegetni belőle. Szóval a 30 deka gombát vagy egy órán keresztül tisztogattam.



Főztem még 20 percig, majd beletettem fél pohár tejfölt és még összeforraltam. Mielőtt elzártam frissen őröltem bele borsot, és szórtam bele kakukkfüvet is. A gombás ételekbe én mindig teszek kakukkfüvet is, szerintem olyan jól passzolnak. Én végül is tésztát főztem hozzá, de galuskával is kitűnő.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése