2012. június 3., vasárnap

Pizza

Régebben, amikor még a nyolcadik kerület közepén laktunk, sokszor csináltam pizzát ha vendégek jöttek. Kertes házban a grillezés már jóval népszerűbb, de téli vagy esős időszakban a pizza még mindig ütős lehet.


Az én jól bevált pizza tészta receptem:
  • 1/2 kg liszt (most éppen tönkölybúza volt)
  • 20 g élesztő + kb. 1 dl tej, amiben felfut + 1 tk. cukor
  • 4 evőkanál olívaolaj
  • 2 dl langyos víz
  • 1 evőkanál só
  • 3-4 ek. oregánó
  • feltétnek paradicsomszósz, gomba, sonka, mozzarella, olajbogyó stb.
Ebből a mennyiségből kettő nagy tepsi, és egy kisebb kerek pizza jön ki.

Az élesztőt a langyos, cukros tejbe belemorzsolom, majd a lisztet összekeverem a sóval és az oregánóval. Amikor az élesztő már ki akart futni a bögréből, akkor csinálok egy kis mélyedést a lisztbe és beleöntöm az élesztőt, az olajat és a vizet. Ezt a masszát addig gyúrom, dagasztoam, amíg jó kis lágy tészta nem lesz belőle. Inkább lágyabb legyen a tészta, mint kemény.
Ezután legalább egy óráig kelesztem, de nem árt meg neki az sem ha több órát pihen. Közben felszeleteltem a feltéteket, megreszelem a sajtot, megmelegítem a paradicsomszószt.



A vendégek érkezése előtt egy órával beolajozom a tepsiket és kinyújtom a tésztát. A nyújtást általában csak kézzel csinálom. Levágok egy nagyobb darabot a tésztából, és kézzel elkezdem széthúzogatni. Amikor már elég nagy akkor beleteszem a tepsibe és kiigazítom a széléig. Ha keményebb a tészta akkor nyújtófával  is lehet nyújtani.
A tésztát megkenem a meleg paradicsomszósszal, és erre teszem rá a reszelt sajtot. Egy ideje már leszoktam arról, hogy mindent egyszerre rápakoljak a pizzára, ezért általában csak gombát, vagy sonkát és olajbogyót teszek rá. Na meg a tetejére néhány szelet mozzarella az nem árt.
200 fokon kb. 30 perc alatt sül meg.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése