2012. június 20., szerda

Cseresznyés pite

Mosttanában szeretem az ilyen pite féle édességeket. Volt itthon egy nagyobb adag darált mandula, ezért kapóra jött Kaldeneker György oldalán ez a recept. Egy kicsit módosítottam rajta, kevesebb benne a cukor, szerintem így is nagyszerű.

Hozzávalók a tésztához:
  • 200 g liszt
  • 80 g barna cukor vagy nyírfacukor (vagy keverve)
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • csipet só
  • 100 g vaj
  • 3 db tojás sárgája

A lisztet a cukorral, sóval összekevertem, majd a fagyos vajjal elmorzsoltam. A végén a tojással jól összegyúrtam. Amikor összeállt a tészta betettem a hűtőbe pihenni. Addig elkészítettem a mandulás-vajas tölteléket. Hozzávalók:
  • 100 g lágy vaj
  • 80 g cukor
  • 2 db tojás
  • 100 g darált mandula
  • csipet só, vaníliás cukor
  • 300 g cseresznye, vagy meggy


A tölteléket robotgéppel kevertem össze, a felsorolt sorrendben. Amikor készen lett kinyújtottam a tésztát és beletettem egy kivajazott, lisztezett tortaformába (vagy másodszorra egy kerámia pitesütő formába). Erre ráöntöttem a tölteléket, majd belenyomkodtam a kimagozott cseresznyét. Szerintem érdemes telerakni gyümölccsel. 170 fokos sütőben kb. 50 perc alatt sül meg, és már langyosan is lehet kóstolgatni.




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése