2010. október 3., vasárnap

Káosz az éléskamrában

Nagy dilemma, hogy amikor így néz ki az ember konyhája akkor mit főzzön és egyen ebédre. Mert valamit enni kell ilyenkor is. A szendvicsen, virslin, csokin, kekszen már túl vagyunk, mostmár muszáj valami rendeset is enni.

Ilyenkor jól jön a készen lefagyasztott kaja, amit pár héttel ezelőtt már tutira meguntunk, és nem bírtunk megenni.
Az én fagyómban majdnem mindig van 1-2 doboz húsleves, mert egyszerűen imádom és sokféle leveshez fel lehet használni (borsó, hagyma stb.). Anyukám literszámra főzi nekem.

Szóval ebben a kétségbeejtő pillanatban is szerencsére volt mit előkapni a hűtőből, és csak kis befektetéssel egész jó ebéd kerekedett belőle.

Az üres húslevesből készült egy kis zöldségleves, amihez csak 2 szál répa és egy szál zöldség kellett. Ezeket karikára szelve kb. 10-15 percig  kacsazsíron pirítottam, majd felöntöttem a húslevessel. Amikor a zöldség már majdnem megpuhult tettem bele egy kis tésztát és apróra vágott petrezselyemzöldet is. Fél óra alatt készen is volt.

Amíg a leves főtt pucoltam pár krumplit, vékony karikára szelve beletettem egy teflon edénybe, amibe szintén kacsazsírt olvasztottam. Fedővel a tetején kb. fél óra alatt jó puhára párolódott. A vége felé én magasabbra veszem a hőmérsékletet alatta, mert akkor jól megpirul. A végén mehet ebbe is egy kis petrezselyemzöld. Amikor készen lett, rátettem a már kiolvadt kacsacombokat, ami jól át is melegedett benne.

Desszertnek jutott még egy kis szilvásgombóc is, porcukorral a tetején.

Két nap múlva már úgy néz ki új színben fog pompázni a konyhám, már nagyon várom:D

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése