2015. június 16., kedd

Borsófőzelék

Említettem már, hogy hadilábon állok a főzelékekkel. A gyerek miatt viszont kénytelen vagyok rávenni magam, hogy főzeléket is főzzek, és ezt már egészen megszerettem. Ez nem hasonlít a tejben úszó borsószemekre, amit régen a menzán láttam.

Hozzávalók (nálunk ez 2 felnőtt és 1 gyerek adag):
  • 500 g zöldborsó
  • hagyma
  • 5 dl víz vagy alaplé
  • fokhagyma
  • 1,5 dl tejszín vagy tej
  • 1 evőkanál keményítő
A hagymát kevés olajon megpárolom, a végén beleteteszem a fokhagymát is. Aztán beleöntöm a borsót (ha fagyasztott akkor fagyosan) és jól átkevertem. Felöntöm vízzel és 15-20 perc alatt puhára főzöm. Ekkor kb. az 1/3 borsó mennyiséget kiveszem és leturmixolom, majd visszaöntöm a többihez.
Öntök még bele tejszínt és felforralom. Ha nagyon sűrű, akkor lehet hígítani vízzel, ha túl híg akkor keményítővel lehet sűríteni.
Nálunk kötelező hozzá a fasírt, de egyébként elhagyható.





0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése