2016. február 16., kedd

Francia mandulatorta

Pár hónapja találkoztam ezzel a recepttel a wmn.hu-n. Akkor lementettem egy hosszú lista végére ahol a kipróbálásra váró recepteket gyűjtöm. 
Egyszerű, finom édesség sok mandulával. Két nap múlva is finom puha, reggelire is jó. Nekem nagyon bejött. 

Hozzávalók:
  • 40 g liszt
  • 90 g darált mandula vagy mandulaliszt
  • 1/2 kk sütőpor
  • 110 g puha vaj
  • 80 g cukor (az eredeti recept 120 g írt, nekem így is elég édes)
  • 3 db tojás
  • 1 ek tej
  • őrölt vanília (vagy vaníliás cukor)
  • csipet só
  • reszelt narancshéj
  • mandula kivonat igény szerint
Bekapcsoltam a sütőt 180 fokra és kivajaztam egy 16 cm-es tortaformát.
A száraz hozzávalókat (liszt, darált mandula, sütőpor, só, narancshéj, vanília) összekevertem. A vajat, cukrot robotgéppel kikevertem, majd egyenként beletettem a tojást majd a legvégén a tejet. Ebbe a masszába beleöntöttem a lisztes-mandulás keveréket és elkevertem. 
A tetejét meg lehet szórni szeletelt mandulával. 
30-35 perc alatt megsült. Szép aranybarna lett. Az alja kicsit meg is barnult. 
A tetejére porcukrot szórtam.







0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése