2014. november 13., csütörtök

Rakott krumpli

A rakott krumpli nálunk az egyszerű és nagyszerű kategória. Egyszerű megcsinálni, laktató, és az illata betölti az egész házat.

Hozzávalók:
  • krumpli héjában megfőzve (szerintem így ízletesebb a végeredmény)
  • főtt tojás 5-6 db
  • kolbász, ha lehet békései legyen és csípős
  • fél liter tejföl + 1 db tojás
A krumpli mennyiségét nehéz megmondani, személyenként 4-5 darabbal lehet számolni, de ez függ a nagyságtól is. Ha véletlenül túl sokat főzök (és mindig kimarad 2-3 db) akkor csinálok belőle krumpli salátát.

Szóval én megfőzöm a krumplit héjában. Ez elég sok idő, forrástól számítva kb. egy órán keresztül fő. Majd amikor már nem forró akkor megpucolom és egy tálcára teszem, a megpucolt főtt tojással együtt. Azért teszem tálcára, mert tojásszeletelővel vágom fel a krumplit is és így a lemorzsolódott részek egy helyen maradnak. A kolbászt felszeletelem, azt is a közelbe teszem.


Én egy kerámia edénybe szoktam rétegezni és megsütni a rakott krumplit. Az edényt kivajazom és rétegesen elkezdem rakni a krumplit, tojást és a kolbászt. A krumpli rétegeket mindig megszórom sóval is. Ha mindenből raktam egy réteget meglocsolom tejföllel, azért, hogy mindenhova jusson. És ez addig megy amíg tele lesz az edény. A tetejére olyan tejfölt teszek amit összekeverek egy tojással is, ettől kicsit sárgásabb lesz a színe. 
Sütőben 200 fokon kb. 40 percet szoktam sütni. És szerintem másnap még finomabb.











0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése