2014. május 29., csütörtök

Pesto

Pár hete csináltam medvehagymából pesto-t, amikor még szezonja volt. Ez a recept jó lesz a bazsalikomos változathoz is. Fenyőmag helyett lehet használni diót, mandulát, állítólag pisztáciát, napraforgómagot is.

Egy adag hozzávalói:
  • 100 g medvehagyma/bazsalikom
  • 40 g fenyőmag megpirítva
  • 60 g parmezán sajt
  • só, bors
  • kb. 1 dl olaj
  • (fokhagyma a bazsalikomosba)
A medvehagymának levágtam a szárát (de ez lehet, hogy kihagyható), megmostam, majd megszárítottam. A szárítás művelete a leghosszabb, mert mindkét oldalát hagyni kell megszáradni. Amikor megszáradt akkor felaprítottam. Száradás közben a fenyőmagot száraz serpenyőben megpirítottam, vigyázni kell meg ne égjen.



Aztán mindent beletettem aprítógépbe, sóztam, borsoztam és elkezdtem felaprítani. 2-3 percig ment a gép, közben néha megállítottam az oldaláról belekapargattam ami felragadt. Elkezdtem bele olajat is önteni, és még kb. 2 perc aprítás után el is készült teljesen.

Pici üvegekbe tettem, illetve le is fagyasztottam belőle, mert nem tudom, hogy meddig állna el üvegben. Ami üvegbe került annak még öntöttem plusz olajat a tetejére. A hűtős változat eddig nem romlott meg, valószínűleg sokáig eláll.







Nem tudok rá mást, mondani, csak azt hogy ez fantasztikus. Mivel este 11-re lettem kész vele egész éjszaka hagymaszag terjengett a lakásban.

És hogy mire lehet ezt felhasználni? Elég intenzív és kicsit csípős íze van. Nem olyan simulékony, mint a bazsalikomos változat. Én kipróbáltam már brokkoli levesbe, de bármelyik krémlevesbe is jó amelyikbe van hagyma. Felhasználható tésztához, zöld salátával összekeverve, medvehagymás pogácsába egy vékony rétegben megkenve. 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése