2013. február 10., vasárnap

Hagymaleves

Mondhatjuk azt is, hogy francia hagymaleves, bár szerintem a franciák nem így hívják. Mindenesetre a receptet Joanne Harris Francia konyha című (dedikált) könyvéből lestem.

Hozzávalók:
  • 50 g vaj
  • kb. 1/2 kg hagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 2 evőkanál liszt
  • 1 liter víz vagy húsleves
  • 1 dl száraz fehérbor
  • só, bors, kakukkfű, babérlevél, petrezselyem
  • füstölt sajt, bagett 
A hagymát jó apróra vágtam és feltettem pirulni, párolódni. Ez kb. egy órát vesz igénybe. Fedő alatt és alacsony hőfokon kell párolni, a végére egészen barnás színe lesz. Aztán beledobtam az összezúzott fokhagymát és a lisztet majd egy kicsit átpirítottam és a végén felöntöttem a húslevessel és a borral. Beletettem a sót, borsot, kakukkfüvet, babérlevelet és fedő alatt lassú tűzön főztem még 40 percig. Közben előkészítettem a füstölt sajtos pirítósokat, amit tálalás előtt öt perccel betettem grillezni a sütőbe. 



1 megjegyzés:

Roza írta...

Én is viszonylag gyakran készítek hagymalevest, szeretem:) A Tiédet is szívesen megkóstoltam volna:)

Megjegyzés küldése