2012. szeptember 30., vasárnap

Zabpehely torta nem csak 1 éveseknek

Sokáig gondolkoztam, nézelődtem a neten mire sikerült eldönteni milyen tortát készítsek a család kis Hercegének. Végül is szerintem sikerült egy mindenki számára ehető és egészséges tortát kreálni. Reméljük a vendégek is így gondolják:-)

Az alapötlet (mint oly sokszor) Rita Konyhája-ból jött némi változtatással.

Hozzávalók 18 cm-es tortaformához:
  • 180 g zabpehely
  • 3 db alma lereszelve
  • 75 g darált mandula
  • 5 ek. olívaolaj
  • 1 marék aszalt gyümölcs (én áfonyával csináltam) de jó a mazsola is
  • fahéj 
  • édesítést szerintem nem igényel
  • baracklekvár és mandula bevonáshoz
A hozzávalókat egyszerűen összekevertem a fenti sorrendben, majd hagytam állni kb. 20 percet. 20 perc után beleöntöttem a tortaformába és 180 fokon sütöttem 45 percig. Amikor megsült hagytam a formában kihűlni, ez kb. 1 órát igényelt.
A tetejét és az oldalát bekentem saját főzésű baracklekvárral és megszórtam darált mandulával.

Rita Konyhája ajánl még rá egy krémsajtos tölteléket, én azt nem próbáltam ki, de nem lehet rossz.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése