2012. január 5., csütörtök

Zelleres saláta

Új év, új fogadalmak! A fogyókúra kb. minden második ember újévi fogadalmában benne van, nálunk ez nem rám esik.:-) Talán ez a saláta is hozzájárulhat a kilók leküzdéséhez.
Alapvető hozzávaló a zeller, alma és dió. De bármivel lehet kombinálni amival kedvünk van. Én most répával, sajttal és snidlinggel készítettem, de készítettem már savanyú uborkával, hagymával, sonkával, ananásszal is. A zellerre egyébként mosttanában kattantam rá, az íze mellett a ropogósságát is szeretem. 


 
A saláta alapanyagokat vékony kis pálcikákra vágtam (mint a gyufaszál). A diót mozsárban megtörtem, van amikor meg is pirítom (száraz serpenyőben), de ez nem kötelező. Csináltam hozzá majonézt, ami a következőkből áll:
1 tojás sárgája, 1 teáskanál mustár, kb. 0,5 dl olaj, porcukor, só, bors, citromlé. Nem kell tőle megijedni, nem nehéz megcsinálni, kb. 10 perc alatt elkészül és finomabb is mint a bolti. Eredetileg étolajjal készül, de az olívaolaj is tökéletes hozzá.


A tojás sárgáját és a mustárt habverővel elkezdem keverni, majd kis adagokban adagolom hozzá az olajat. Hivatalosan vékony sugárban kell önteni, vagy cseppenként, de ezt egyedül nehéz kivitelezni. Ha belement az olaj akkor ízesítem. Mivel a majonéz viszonylag sűrű és nem is nagy mennyiség, én tejfölel hígítottam, de joghurttal is készíthető. Akkor még hígabb lesz, ami ennél a salátánál nem baj, nem igényi a sok majonézt, mint a krumpli saláta.


A saláta mellé került még egy kis sült malachús, amit már éppen kezdtünk megunni. Ezért a húst fölvágtam apró csíkokra és egy kis hagymával megpirítottam. Ezt beletömködtem egy pitába, reszelt sajttal együtt és már készen is volt a vacsora.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése