2010. december 12., vasárnap

Fő az egészség!

És ezt most szó szerint kell érteni :D

Történ ugyanis, hogy kiderült van egy enyhe inzulin rezisztenciám. Nem akarok erről hosszasan értekezni, a neten szerintem minden megtalálható róla. Alap esetben az étellel bevitt szénhidrát szőlőcukor formájában kerül a véráramba. Ilyenkor megnő a vércukorszint, ezért a szervezet válasza az, hogy többlet inzulint küld a vérbe, ami segíti elraktározódni a cukrot a zsír és izomsejtekben. Azonban ha pl. valamilyen anyagcsere zavar van a sejteken belül akkor hiába termelődik a több inzulin, a vércukorszint akkor sem csökken. Erre a hasnyálmirigy még több és több inzulint termel, azért, hogy elvégezze a feladatát. Előbb-utóbb ez sikerül is, ami aztán hirtelen éhségérzetet eredményez.

A lényeg az, hogy a szerintem eddig is tudatosan összeállított étrendet még tudatosabban kell összeállítani. Összességében arra kell nagyon figyelni, hogy rendszeres időközönként kell enni, és természetesen az sem mindegy, hogy mit és mennyit. Az egyik leglényegesebb elem az, hogy az egyszerű szénhidrátokat tartalmazó ételeket el kell felejteni (kristálycukor, fehérliszt), és összetett szénhidrátokat kell fogyasztani. Egészen pontosan teljes kiörlésű kenyeret, durum tésztét, barna rizst, sok zöldséget, húst. Lehet gyümölcsöt is, de az nem  mindegy, hogy mikor. És ezen felül, nekem még hízni is kellene.:D

Most tesztelgetem az étrendet, és őszintén szólva nem könnyű betartani az összes előírást. 
Mondjuk azt gondolom, hogy ez nem lesz kárunkra, az eddig is finom kaják valószínűleg így sem lesznek rosszak. Ezentúl a receptek valószínűleg így fognak készülni, a korábbi recepteket is kiegészítem amint kipróbáltam.
Kezdetnek már túl vagyunk egy sikeres kenyéren és túrógombócon. 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése