2010. november 7., vasárnap

Zöldséges batyu

Ez a kis vajas leveles tésztából készült batyu szerintem jó vendégvárónak, ha kisebb batyukat csinálunk, de főételnek is a nagyobb batyukból, egy jó kis forró leves után. Megtölthető akár húsos vagy gombás paradicsomos szósszal, vagy szalonnás, tejszínes töltelékkel is.

Én most egy májas-gombás-zöldborsós tölteléket választottam. Hozzávalók:
  • 1 csomag fagyasztott vajas tészta
  • 30 dkg csirkemáj
  • 50 dkg gomba
  • kb. 2 marék fagyasztott zöldborsó
  • hagyma
  • 20 dkg füstölt sajt
  • őrölt paprika, só, bors, kakukkfű
  • 1 db tojás
Az apróra vágott vöröshagymát megpároltam, majd beletettem az apró kockára vágott májat. Amikor kicsit megpirult  hozzáadtam a gombát és a borsót, majd megízesítettem. Én ekkor tettem bele az őrölt paprikát is, majd jól összekevertem. Kb. 20 perc alatt el is készült.
Amíg párolódott a szósz, addig kinyújtottam a tésztát 3-4 mm vastagra. Megpróbáltam nagyjából egyforma kockákat vágni belőle. 

A tészta közepére halmoztam a tölteléket, a tetejét még megszórtam füstölt sajttal. A tészták sarkait megkentem tojással, majd a sarkokat megfogva batyut csináltam belőle. 
A kész batyukat sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, és még a tetejét is megkentem tojással. A második adagra még szezámmagot is szórtam, de akár sajtot is lehet tenni rá.


200 fokos sütőben kb. 20 perc alatt meg is sült.
Egy csomag tészta két nyújtásra volt elég, és 24 db batyu jött ki belőle.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése