2013. június 5., szerda

Krumplifánk

Már javában lehet kapni újkrumplit, de ha jól körülnézünk a kamra mélyén akkor biztosan találunk még régit is. Én legalábbis találtam és kétféleképpen használtam fel. Az egyik a burgonyafánk a másik a rakott krumpli. Egymás utáni napokon csináltam, mivel a fánkhoz túl sok krumplit főztem.

Hozzávalók:
  • 40 dkg főtt áttört krumpli
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 1 db tojás
  • 15-20 dkg liszt (vagy amennyit felvesz a tészta)
A krumplit héjában megfőztem, majd még melegen megpucoltam, áttörtem. Belemorzsoltam az élesztőt, hozzáadtam a tojást, a lisztet és a sót. Összegyúrtam (én egészen lágy tésztát szoktam csinálni), aztán  legalább egy órát hagytam kelni, ha nagyon nincs idő akkor beteszem a langyosra melegített sütőbe. Amikor megkelt kinyújtom és egy pohárral kiszaggatom. Így is hagytam még fél órát kelni, majd bő zsírban kisütöttem.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése