2013. június 15., szombat

Epres rebarbarás pite

A Gasztroangyalban láttam ezt a remek receptet. Most éppen aktuális, de szerintem télen is elkészíthető eper lekvárral.

Tészta hozzávalói, 28 cm-es formához:
  • 25 dkg tönkölybúza liszt
  • 5 dkg cukor
  • 15 dkg vaj
  • 1 db tojás
  • só, citromhéj
  • hideg víz ha szükséges
A lisztet elkevertem a cukorral, sóval, reszelt citromhéjjal, majd elmorzsoltam a vajjal. Beletettem a tojást és a hideg vizet, majd kemény tésztává gyúrtam. A tésztát minimum egy órát folpack-ba csomagolva pihentettem. Érdemes nagyobb darabba csomagolni, mert utána azon kell nyújtani. Amíg a tészta pihen el lehet készíteni a szószt.

Hozzávalók a szószhoz:
  • 3 szál rebarbara
  • 15-20 szem eper
  • 1 dl víz
  • 3 evőkanál cukor
  • fahéj, citromhéj, mandula
  • 1 evőkanál keményítő
A rebarbarát meghámoztam és kb. 2 cm-es darabokra vágtam. Beletettem az epret, cukrot, fahéjat, reszelt citromhéjat és ráöntöttem a vizet. Kb. 15 percig főztem, ennyi idő alatt az eper és a rebarbara is szétmegy. A végén egy evőkanál keményítőt tettem bele (amit egy pici hideg vízzel kell kikeverni.), és még forraltam 2 percig. A végeredmény egy viszonylag sűrű massza lett.  A rebarbara miatt kissé savanykás az íze, ezért az édesszájúaknak lehet hogy több cukor kell bele.

A tészta pihentetése után kiterítettem a folpackot amibe be volt csomagolva, és még a tetejére is tettem egy réteget. Így a legegyszerűbb kinyújtani a tésztát, mert így nem ragad le, nem kell lisztezni, és amikor a formába kerül a akkor sem fog széttörni. 2-3 mm vastagra kell nyújtani, úgy hogy a forma szélére is jusson. A formát először ki kell vajazni, és aztán mehet bele a tészta. 
A maradék tésztával be szoktam rácsozni a tetejét. Attól függően mennyi tészta maradt lehet sűrűbbre vagy ritkábbra rakni a csíkokat. Ha felváltva rakjuk a csíkokat, egymásra merőlegesen akkor úgy néz ki mintha fonva lenne. Sütés előtt érdemes megkenni tojással. 180 fokos sütőben kb. 50 perc alatt megsül.










0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése