2012. február 14., kedd

Süti darált kekszből (Valentin napi süti)


Közkívánatra a Valentin napra készült süti receptje, amit egyébként bármikor meg lehet csinálni, és sütni sem kell:-) További pozitívuma, hogy pillanatok alatt készen van, nem kell bele tojás (pont nem volt itthon) és olyan lekvárt is bele lehet tenni ami egyébként soha nem fogyna el. A formát lehet igazítani az alkalomhoz.
Forrás: desszert.eu. Képek most nem készültek, mert titokban kellett csinálnom:-)

Hozzávalók kb. 10 darabhoz:
125 g háztartási keksz ledarálva
60 g meggylekvár (nekem volt itthon pálinkás meggylekvárom, azt tettem bele)
35 g porcukor (nyírfacukorból)
35 g vaj
10 g sima kakaópor
citromlé
étcsokoládé és olaj a bevonáshoz

Mivel darált keksz nem volt itthon azzal kezdtem a műveletet, hogy ledaráltam a kekszet. Nekem ehhez van egy ilyen remek konyhai malmom, tényleg könnyen ment vele a darálás.
Minden hozzávalót beletettem egy tálba és kb. 5 perc alatt összegyúrtam. Az elején egy kicsit szétesett a tészta, de aztán szépen összeállt.
Kinyújtottam a tésztát kb. 2 cm vastagra és kiszaggattam a szív alakú kiszúróval, majd betettem a fagyasztóba fél órára, amíg a csoki felolvadt. A csokoládét vízgőz felett egy kevés olajjal felolvasztottam, és a kifagyott tésztát belemártogattam. Először csak a tetejét, aztán a többi részét is mert sok volt a csoki. Lehet még rá cukormázas díszítést is tenni.




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése