2011. június 19., vasárnap

Sóska főzelék

Hát őszintén szólva én a főzelékekkel hadilábon állok (nem kicsit), nagyon ritkán eszem és még ritkábban főzöm:-( Nyári időszakban, évente kétszer azért hajlandó vagyok sóskát főzni, ha ez az "uram" kívánsága. Nem sorolnám a gyorsan valami finomat kategóriába, mert a tisztítása miniunm egy fél órát igénybe vesz, és nem kis szöszmötölést igényel. A receptnél most anyósom útmutatásait követtem, és a végén a dícséret sem maradt el:-)

Szóval vettünk a piacon egy nagy kupac sóskát (fél kg. lehetett), majd egyenként megtisztítottam, azaz letépkedtem a leveleket a szárról és kiszedtem a vastagabb ereket. Aztán jól megmostam és összevágtam.

Készítettem hozzá rántást (vajban pirítottam 3 kanál lisztet pár percig), majd beletettem az összevágott sóskát. Így dínszteltem kb. 5 percet, ekkorra már egészen sötét zöld színe lett, és számomra nagyon furcsa szaga volt (mintha füvet harabdáltam volna).


Ízesítésnek tettem bele 2 csipet sót és 3 kanál cukrot (reform változatban nyírfacukrot), majd felöntöttem kb. 2 dl tejjel. Folyamatosan kavargatva főztem még 5 percig és kész is.


Hát az az igazság, hogy engem ez most sem győzött meg, pedig nagyon egészséges, sok C-vitamit és vasat tartalmaz, ami most nekem sem lenne hátrány.

Ha tudtok ajánlani valami olyan receptet amitől tutira ellenállhatatlanná válik számomra is a sóska akkor osszátok meg velem, hátha megszeretem.


1 megjegyzés:

Krisztina írta...

Szia Kelly! Véletlenűl akadtam a blogodra és megakadt a szemem a 'Ha tudtok ajánlani valami olyan receptet' részen. Hát az ilyennek soha nem tudok ellenállni:) A sóska főzeléket én egész másképp csinálom. Ez inkább sóskamártásra emlékeztetett. Mivel sajnos van annak már fél éve is hogy csináltam, és jó kifogásom van arra hogy ilyen feledékeny vagyok (babát várok), nem tudom fejből, meg kell kérdezzem anyósomat. Én tőle tanúltam, anyukám csak levest csinált. Ami egészen biztos, hogy tejföllel készül, és cukor nem kell bele. Sokan azért tesznek bele cukrot, hogy ne legyen savanyú, de teljesen megváltoztatja az ízét. Ha nem túl öreg a soska, isteni savanykás, de nem túl savanyú íze van, fantasztikus sült hússal, de finom bundáskenyérrel, tükörtojással vagy pörkölttel is. Írok emailcímet, nyugodtan szóljál rám ha elfelejteném a receptet. További jó főzőcskézést:) Krisztina krisztinafoto@freemail.hu

Megjegyzés küldése