2011. január 19., szerda

Fokhagymaleves

Talán már tudjátok, hogy rajongója vagyok a francia tájnak, ízeknek, piacnak, így a szakácskönyveknek is. Ezért nem véletlen, hogy megvan a könyvtáramban Joanne Harris mindkét francia ételekről szóló szakácskönyve. Az egyik ráadásul dedikált:D

Ezeken a téli napokon amikor nagyon sokan betegek egy kis fokhagyma leves biztosan nem árthat meg senkinek. Sokan nem szeretik pucolni a fokhagymát, mert mondhatni elég szagos marad utána a kezünk. A szagot ha jól tudom citrommal bedörzsölve hamar el lehet űzni. Én nem szoktam, mert imádom az illatát. Ennél a levesnél az a jó, hogy nem is kell megpucolni a hagymát. Úgyhogy aki eddig irtózott tőle az is nyugodtan belevághat.

Hozzávalók:
  • 5 fej fokhagyma
  • olívaolaj
  • 1 dl száraz fehérbor
  • 2 kanál liszt
  • 1 liter víz, vagy húsleves (vagy leveskockából főzött lé)
  • kakukkfű, só, bors,
A fokhagymát gerízdekre szedtem, és mindkét végéből levágtam egy kicsit, egy éles késsel. Aztán megmostam, beletettem egy tepsibe (héjastól) és jól megsóztam, borsoztam, és meglocsoltam olajjal. A tepsit betettem a 120 fokos légkeveréses sütőbe, és 30 perc alatt készre sütöttem. A tizedik perc után már mámorító volt az illata.

Amikor megsült hagytam hűlni, majd egy edénybe (amibe aztán megfőztem a levest) szépen kinyomkodtam a héjából a megsült fokhagymát. Nagyon könnyen kijött, szinte lepergett róla a héj. Ha marad olaj a tepsiben azt nyugodtan bele lehet önteni a fazékba. A fokhagymát aztán krumplitörővel többször jól átnyomkodtam. Közben egy liter vízből és egy leveskkockából "főztem" egy kis lét.


Az átnyomott fokhagymára öntöttem egy kis olajat, és az olajon elkezdtem pirítani a lisztet. Addig a hagymát egy kicsit odébb toltam az edényben, de vigyázni kell le ne égjen. Pár perc pirítás után elkezdtem lassan, több részletben felönteni a lével a hagymát. Az elején még nagyon sűrű volt, aztán szépen felhígult. Beleöntöttem még a bort is, és megízesítettem. Ezt még kb. 30 percig főztem, és készen is volt. Tálaláskor füstölt sajttal borított, pirított bagett karikákat adtam hozzá.

Joanne Harris a főzés után még javasolja turmixolást és a cérnametéltet levesbetétnek, de én ezeket kihagytam. Így is nagyon finom volt.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése